A A A K K K
для людей із порушенням зору
Попільнянська селищна рада
Житомирська область, Житомирський район

Тарифи прийняті, але… будуть переглянуті

Дата: 17.07.2019 13:25
Кількість переглядів: 532

    Рішення останньої сесії Попільнянської селищної ради про приведення тарифів на водопостачання та водовідведення до економічно-обґрунтованих розмірів викликало невдоволення, зокрема, мешканців багатоквартирних будинків. Про це одразу після сесії люди почали писати у Facebook й ініціювали зустріч із селищним головою, яка відбулася зранку минулого понеділка.

    Дещо дивними видались на початку розмови застереження, які, до речі, звучали з обох боків, про те, щоб зберігати спокій, говорити по одному і по суті, не переходити на особистості та не примішувати до проблеми політику. Однак невдовзі стало зрозуміло, що вони були не випадковими. І не тільки через те, що, як мовиться, дзвінкий голос трудно стримувати у подібних ситуаціях.

    Не зрозумілими були, наприклад, запитання до селищного голови про те, «хто наш депутат», оскільки депутати ж не призначаються. Вони обираються людьми на виборчих округах, і ці люди повинні не просто знати їх, а й вимагати від них активних дій у подібних ситуаціях. А в разі відсутності таких відкликати своїх обранців чи принаймні не обирати їх на повторний термін. Хоча…

    На жаль, і серед тих, хто йде у депутати, далеко не кожен чітко усвідомлює не тільки свої обов’язки, а й відповідальність перед виборцями та перед законом за свої дії в статусі депутата. Так, наприклад, депутат селищної ради, який був присутній на цій зустрічі, закинув, що не голосував за підвищення тарифів, бо не був на сесії, а люди не знали про них раніше, бо районну газету і сайт районної ради, мовляв, не кожен читає.

    Як казав відомий герой, так то воно так, але трішечки не так. Якщо для простого смертного такі аргументи певною мірою й виправдані, то для депутата - абсолютно неприпустимі. Хоча б тому, що на кожній сесії наголошується, що вся інформація з будь-яких питань висвітлюється на сайті селищної ради, а найвагоміша, як, наприклад, зміна тарифів - той же регуляторний акт з приводу розцінок на водопостачання та водовідведення - ще й у газеті «Перемога». А оскільки кожен депутат зацікавлений у донесенні цієї інформації до своїх виборців, то мусить і газету читати, і на сайті бувати.

    І застереження про те, щоб не примішувати політики до вирішення локальної проблеми місцевого значення, як виявилося, було не випадковим. Коли розмова вже практично завершилася, серед присутніх раптом появився один з кандидатів у народні депутати. Він не тільки пристав до пропозиції людей оглянути свердловини, з яких ведеться забір води, та каналізаційну систему, а й тут же пообіцяв вирішити всі проблеми. Щоправда, після «екскурсії» запал його помітно згас.

    Такі, так би мовити, побічні враження від зустрічі громадськості з селищним головою. Що ж до самої розмови, то розпочалася вона короткою інформацією очільника ради про те, що для обговорення тарифів у водокористувачів був, як і передбачено законом, місяць, тобто час від опублікування регуляторного акта третього травня до сесії ради 25 червня. Однак за цей час жодного зауваження ні до селищної ради, ні до КП «Гарант» не надійшло.

    Також селищний голова нагадав, що нові тарифи розроблені незалежною організацією і економічно вмотивовані. Сесія затвердила їх, але з умовою, що буде вивчена можливість зменшення розцінок для окремих категорій громадян.

    Представник громадськості Володимир Тимошенко сказав, що з розрахунками незалежної організації мабуть можна було б погодитись. Але ж вона не рахувала, скільки води втрачається від того, що не всі платять за лічильниками, у тому числі й підприємства. Минулої чи позаминулої зими вода тривалий час лилася з вежі біля лікарні, окремі користувачі без лічильників беруть воду на полив городів. Каналізаційні труби в підвалах діряві, а нечистоти течуть просто в канаву.

    То чи не краще було, запитує активіст, гроші, витрачені на незалежні розрахунки тарифів,  пустити на придбання лічильників? У зв’язку з цим Володимир Ілліч зачитав колективну заяву з вимогою скликати позачергову сесію і відмінити рішення про нові тарифи.

    Директор КП «Гарант» Олександр Гуменюк тут же спростував інформацію про стоки в канаву, пояснивши, що каналізаційно-насосна станція, яка перекачує нечистоти на поля фільтрації, діє. З весни нинішнього року також проводяться реанімаційні роботи установок КУ-200 для очищення стоків. А ще тривають роботи з очищення карт переливу. Щоправда, ще кілька місяців тому, визнав очільник «Гаранта», вода не потрапляла на резервні карти, а розливалась на поля.

    Після розмови з головою у великому залі група активістів побувала безпосередньо на очисних спорудах і на водокачці та побачила все в дії. Це допомогло одержати вичерпні відповіді, зокрема, на закиди про те, що вода  до споживачів іде з парипської калюжі і пахне рибою та не обліковується на виході. Щоправда, людини, яка ці запитання ставила і дуже хотіла почути відповідь на них, на водокачці чомусь не було.

    А вода селищу Попільні, як переконалися присутні, постачається із герметично закритої свердловини, на якій встановлено лічильник. Доступ до неї мають лише спеціально підготовлені люди. Резервна така свердловина законсервована, тобто в разі необхідності подача води з неї може бути розпочата після повернення крана, що присутнім тут же продемонстрували.

    Серед активістів, між іншим, знайшлася жіночка, яка своїм портативним приладом перевірила якість води і запевнила, що відхилення спостерігається лише за показниками жорсткості. За словами селищного голови, відхилення, хоча й у межах допустимого, є за показниками жорсткості та вмісту заліза.

    Наразі розмова була гарячою і можливо не зовсім послідовною, однак і конструктивні рішення вдалося напрацювати. Селищний голова запевнив, що хоч рішення про нові тарифи радою й прийняте, однак плата за воду та каналізацію зніматиметься за старими розцінками доти, поки не буде витримано процедури введення нових. Тобто поки КП «Гарант» не оприлюднить нові тарифи на тому ж таки сайті селищної ради та в районній газеті.

    А це означає, що у селищної ради є достатньо часу, аби, як і було обумовлено на сесії, вивчити зауваження і пропозиції громадян та повторно розглянути питання розцінок на водопостачання і водовідведення на бюджетній комісії з метою встановлення знижок для неплатоспроможних категорій населення. А представники громадськості мають активно долучатися до цього процесу і контролювати його.

Євгенія МАКІВСЬКА.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь