Оцінка фінансових показників бюджетів територіальних громад Житомирської області. Рейтинг за 2021 рік.
Після завершення формування нового адміністративно-територіального устрою України на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом перейшли бюджети 66-ти територіальні громади області. Для аналізу ефективності функціонування громад та рівня їх забезпеченості ресурсами для виконання повноважень місцевого самоврядування необхідним є здійснення систематичного моніторингу фінансово-бюджетних показників їхньої діяльності.
За підсумками 2021 року проведено оцінку окремих показників фінансової (бюджетної) діяльності територіальних громад.
За загальними результатами оцінки найкращі показники досягнуто:
1 - місце Ушомирська громада;
2 - місце Житомирська громада;
3 - місце Оліївська громада;
4 - місце Попільнянська громада;
5 - місце Коростенська громада.
Оцінювання проведено за 13-ма індикаторами:
1. Доходи загального фонду на 1-го мешканця (співвідношення обсягу надходжень доходів загального фонду без трансфертів до кількості мешканців відповідної громади);
2. Видатки загального фонду на 1-го мешканця (співвідношення обсягу видатків загального фонду до кількості мешканців відповідної громади);
3. Видатки на утримання апарату управління на 1-го мешканця (співвідношення видатків на утримання апарату управління органів місцевого самоврядування до кількості мешканців відповідної громади);
4. Капітальні видатки на 1-го мешканця (співвідношення обсягу капітальних видатків до кількості мешканців відповідної громади);
5. Рівень дотаційності бюджетів (співвідношення обсягу базової чи реверсної дотації до загальної суми доходів загального фонду бюджету громади з дотаціями, але без урахування субвенцій з державного бюджету);
6. Співвідношення видатків на утримання апарату управління із фінансовими ресурсами громади (співвідношення видатків на утримання апарату управління органів місцевого самоврядування із сумою доходів загального фонду без урахування трансфертів з державного бюджету, у відсотках);
7. Питома вага заробітної плати у видатках загального фонду бюджету громади (відсоткова частка проведених із загального фонду бюджету видатків на заробітну плату з нарахуваннями до обсягу видатків загального фонду бюджету без урахування трансфертів, перерахованих з бюджету громади до інших бюджетів);
8. Питома вага капітальних видатків у загальній сумі видатків бюджету громади (відсоткова частка проведених із загального фонду бюджету видатків на заробітну плату з нарахуваннями до обсягу усіх видатків);
9. Видатки на освіту на 1-го мешканця (співвідношення обсягу видатків загального фонду на галузь «освіта» до кількості мешканців відповідної громади);
10. Видатки на культуру на 1-го мешканця (співвідношення обсягу видатків загального фонду на галузь «культура» до кількості мешканців відповідної громади);
11. Видатки на фізичну культуру і спорт на 1-го мешканця (співвідношення обсягу видатків загального фонду на галузь «фізична культура і спорт» до кількості мешканців відповідної громади);
12. Видатки на житлово-комунальне господарство на 1-го мешканця (співвідношення обсягу видатків у сфері житлово-комунального господарства до кількості мешканців відповідної громади);
13. Частка видатків громади за рахунок трансфертів з державного бюджету (співвідношення видатків за рахунок трансфертів з державного бюджету із сумою усіх видатків громади, у відсотках)
(Джерело https://www.facebook.com/depfin.zht.gov.ua/posts/256009263379741 )